Новини Blue Drive Hyundai

Типи зарядних станцій та конекторів

Розглядаєте можливість придбати електромобіль? На сьогоднішній день окрім звичних характеристик авто, таких як ціна, кузовні особливості, потужність, ефективність, запас ходу, комплектація і колір, з’являється і елементи зарядки електромобіля. Питання де, коли, як швидко та як дорого заряджатися - це основні моменти, з якими майбутній власник автомобіля стикатиметься у щоденній експлуатації.

Які існують типи зарядних пристроїв і роз'ємів?

На жаль, єдиного стандарту зарядки, за прикладом того-ж USB, досі не впроваджено. З 2019-го року Єврокомісія намагається взяти це питання під контроль, але досі автовиробники встановлюють різні коннектори із різними технічними та експлуатаційними особливостями. Існує 4 типи зарядних станцій і декілька видів конекторів, якими комплектуються зарядні станції та електромобіль.

Типи зарядки згідно європейської класифікації



Mode 1
Найменш потужний тип зарядки, який здійснюється переважно від побутової мережі. Тривалість підзарядки електромобіля за допомогою такого методу, становить приблизно 12 годин та залежить від ємності акумуляторної батареї. Процес відбувається без спеціального обладнання, за допомогою стандартної розетки і спеціального адаптера змінного струму. На сьогодні даний тип практично не застосовується для зарядки автомобілів.

Mode 2
Стандартний тип зарядної станції змінного струму, використовувати яку можна в побуті або користуватися на автозаправних комплексах. Застосовується для зарядки електромобілів всіх типів з традиційними роз'ємами коннектора з системою захисту всередині кабелю.

Mode 3
Найпотужніший режим, який використовується на станціях зі змінним струмом. До нього застосовні роз'єми Type 1 - для однофазної і Type 2 - для трифазної мережі. Час зарядки таким типом скорочується до декількох годин.

Mode 4
Тип зарядних станцій в яких застосовується не змінний, а постійний струм. Не усі електромобілі здатні прийняти такий струм, через технічні обмеження батареї. У тих же, що підтримують подібний стандарт, акумулятори можуть заряджатися до 80% протягом 30 хвилин. Подібні зарядні комплекси можна зустріти на міських парковках і шосе, хоча вони досить рідкісні в Україні, оскільки облаштування такого комплексу вимагає окремої лінії електропостачанні великої потужності.

Більш проста та звична класифікація:


Для побутових електромереж змінного струму 230 В до 16 А (3,7 кВт).
Для прискореної зарядки від електромереж змінного струму 230 В / 400 В від 16 А до 40 А (від 3,7 кВт до 30 кВт).
Fast-charge - швидка зарядка постійним струмом від 10 кВт до 400 кВт.

Типи роз’ємів.



Окрім режимів роботи зарядних станцій відрізнються також і типи роз'ємів підключення коннектора, які адаптовані до роботи кожного типу зарядки.

Type 1 J1772
5-ти контактний стандартний роз'єм електромобільного коннектора, характерний для більшості електромобілів американського і азіатського виробництва. Роз'єм Type 1 використовують для підзарядки електромобіля від зарядних комплексів, які працюють за стандартами Mode 2, Mode 3. Підзарядка відбувається за допомогою однофазної мережі змінного струму з максимальною напругою 230 В, силою струму 32 А і потужністю до 7,4 кВт.

Type 2 Mennekes
7-ми контактний роз'єм характерний в основному для європейських електромобілів. Особливість роз'єму полягає в можливості використовувати однофазну і трьохфазну мережу, з максимальною напругою 400 В, силою струму 63 А, і потужністю 43 кВт. Зазвичай 400 В 32 А ~ 22 кВт при трифазному підключенні і 230 В 32 А ~ 7,4 кВт при однофазному підключенні. Роз'єм передбачає використання зарядних станцій з режимами роботи Mode 2, Mode 3.

CHAdeMO
2-контактний коннектор постійного струму розроблений при співпраці найбільших японських автовиробників з компанією TEPCO. Може використовуватися для зарядки більшості японських, американських і ряду європейських електромобілів. Розрахований для використання на потужних зарядних станціях, що працюють від постійного струму в режимі Mode 4, що дозволяють заряджати батарею електромобіля до 80% протягом 30 хвилин (на потужності 50 кВт). Розрахований на максимальне напруження 500 В і силу струму 125 А з потужністю до 62,5 кВт. В Україні зарядка з таким конектором зазвичає видає до 50 кВт.

CCS Combo (Type 1 / Type 2)
Комбінований тип коннектора, який дозволяє використовувати як повільні, так і швидкі точки зарядки. Робота роз'єму можлива завдяки інверторній технології, яка перетворює постійний струм в змінний. Для Європи роз'єм CCS Combo Type 2 сумісний з Mennekes. Зарядка за допомогою CSS Combo розрахована на 200-500 В при 200 А і потужності 100 кВт. CSS Combo 2 на даний момент найбільш поширений тип роз'єму на швидких зарядних станціях в Європі разом з CHAdeMO. Такий тип роз’єму використовується у моделях Hyundai IONIQ electric та Hyundai Kona electric.

Серед українських мереж елетрозаправних станцій (TOKA, STRUM, AutoEnterprise) доступні режими прискореної та швидкої зарядки (від 7,2 кВт до 50 кВт), а підключення доступне в основному роз’ємами CSS Combo Type 2 та CHAdeMO. Хоча на деяких станціях електрозарядки можливо зустріти варіанти, де буде доступний також варіант зарядки Type 1.