Новини Blue Drive Hyundai

Зимуємо в Електромобілі. Дослідження та Лайфхаки.

Електромобіль - це такий же гаджет, як мобільний телефон. Але виконує троши інші функції (хоча іноді з електромобіля із вмонтованим 3G можна і подзвонити). Ключове слово - мобільний. Завдяки вмонтованій батареї автомобіль виконує свою функцію мобільності. Таким чином на електромобіль може розповсюдитись один із недоліків мобільних гаджетів.

Якщо на морозі дістати мобільний телефон та почати їм користуватись, він суттєво втратить заряду батареї. Ця проблема притаманна і електромобілю. Але його не сховаєш у карман, як телефон, та не зайдеш з ним у найближче тепле приміщення щоб зігрити та відновити заряд батареї. З електромобілем складніше, догляд за ним у холодну пору вимагає особливих дій.

На сьогоднішній день, в Україні налічується приблизно 30 тисяч електромобілів. Динаміка реєстрацій єлектромобілів щорічно зростає. У 2019 році кожен 80й зареєстрований автомобіль був електричним.

Щодо клімаду в Україні, то ще років 10 назад ми зустрічали справді люті зими із тривалими періодами з тепмпературою до -20*С. Зараз ще, метеологічні сезони трохи змістились і ми спостерігаємо помірну зиму у грудні-січні та більш істотні морози вже під лютий-березень. Вийнятком є окремі регіони - Закарпаття та Буковина, де з початку грудня наступає справжня звична нам зима. Снігопади на початку квітня вже не дивують. Якщо у цифрах, то середньорічна температура за 25 років зросла на 3 градуси, а у сезоні 2019-20рр, в Украні не було зафіксовано метеорологічної зими.

Згідно досліджень Американської Автомобільної Асоциації (ААА), шкідливим для автомобільної батареї вважається мороз із температурою, нижчй за -6,5*С. При такій температурі, електромобіль втрачає забагато енергії на підігрів батареї та збереження ємності на морозі. ААА випробували автомобілі Hyundai, BMW, Chevrolet та Tesla, та середня втрата пробігу при температурі нижче -6*С склала - 41%.

Єдиним варіантом легальної економії заряду є відмова від клімат контролю у салоні, адже ця система забирає більшу частину енергії. Але тут питання комфорту, у автомобілі що простояв декілька годин на морозі їхати не дуже хочеться, навіть якщо це коротка поїздка.

До речі, у цьому ж дослідженні виявили і вплив аномально теплої температури. Так при температурі більше +35*С, ці ж електромобілі втрачатимуть в середньому до 17% у дальності пробігу. Енергія витрачатиметься в основному на клімат систему.

Дані тести показали, що у регіонах із аномальними температурами або її частою зміною, вартість експлуатації зростає, адже його необхідно частіше заряджати. Але не всі готові просто так це залишити та знаходять варіанти, як можна подовжити пробіг при морозі та зберегти ємність акумуляторної батареї.

Наприклад, деякі автовласники ставлять за переднім бампером систему додаткового обігріву, а разом із ними додатковий невеликий паливний бак. Така система дозволяє зекономити заряд за рахунок обігріву салону автомобіля.

Також, батарею ззовні можуть обгорнути у спеціальні панелі або ковриик із підігрівом. Це робиться для того, щоб уникнути тривалої «сплячки» автомобіля - коли температура батарейного блоку критично низька для запуску.

Ті, хто не ризикує із встановленням додатковго або несертифікованого обладнання радять передивитись свої звички водіння. По перше, розраховувати дорогу так, щоб дістатись кінцевого пункта швидше. Навіть якщо дорога буде довшою за звичну, треба мінімізувати пробки та затримки. Постійна швидкість 40-60 км\год вийде економічніше по заряду ніж пару хвилин стояти у пробці.

По-друге, треба залишати автомобіль на зарядці, якщо є можливість. Електромобіль не повинен простоювати із мінімальним зарядом на морозі, так втрачається забагато енергії на утримання робочої температури та загрожує впаданням у сплячий режим. Також автомобіль із зарядки не потрібно прогрівати, він одразу готовий рушати, а клімат система майже миттєво подаватиме тепле повітря у салон.

У електромобілях Hyundai використовується оновлена система управління температурою акумулятора, що забезпечує високу ефетивність і тривалий термін служби. Також на батарею розповсюджується гарантія ідентична гарантії на кузов автомобіля.